Google'dan şaşırtan corona virüsü raporu! Türkiye...

1 | 9

Corona virüsü dünyayı nereden nereye getirdi? Aylar önce kimse bu kadarını tahmin bile edemiyordu. İnsanlık büyük bir sınav veriyor. Bu sınav da hayatımızı baştan sona değiştirmek üzerine kurulu. Google, corona virüsü sonrası değişen alışkanlıkları çarpıcı bir şekilde ortaya koydu. Bu bilgileri sürekli güncellemeyi planlayan Google'ın amacı rakamların ve kalıpların iki ya da üç gün öncesine göre nasıl değiştiğini de ortaya koymak.

2 | 9

DAHA ÖNCE DE YAPILIYORDU

Google zaten daha önce de benzer bir şekilde belli müzeler, dükkanlar ve diğer bazı mekanların en kalabalık olduğu zamanları gösteriyor, farklı yolların trafik yoğunluğunu güncellemek suretiyle motorlu araç sürücülerine destek sağlıyordu.

3 | 9

Şimdi aynı veriler, insan yoğunluğunu, salgın nedeniyle konulan sokağa çıkma sınırlamaları öncesi dönemle karşılaştırmak için kullanılacak.

4 | 9

AVMLERDEKİ YOĞUNLUK YÜZDE 75 AZALDI!

Google Haritalar servisinde kullanıcıların konumlarına göre derlenen bilgilere göre Şubat ortasından Mart sonuna doğru AVM ve çeşitli mağazalarda vakit geçirenlerin oranı yüzde 75 azaldı.

5 | 9

ECZANELERE DE İLGİ DÜŞTÜ

Gıda ürünleri satan dükkanlar ve eczanelerde de durum pek farklı değil. İnsanlar bu verilere göre temel gıda için dahi daha az dışarı çıkıyor; zorunda olmadıkça gitmiyor. Aynı süre aralığında bu dükkanlara olan ilgi yüzde 39 oranında azalmış durumda.

6 | 9

PARKLAR BOMBOŞ!

Parklarda artık kimse vakit geçiremiyor; bunun neticesinde de yüzde 58 oranında azalışla kullanıcıların büyük bir kısmını artık parklarda görebilmek mümkün değil.

7 | 9

TOPLU TAŞIMA KULLANILMIYOR

En büyük kayıp ise otobüs ve metro istasyonlarında yaşanıyor. Kullanıcılar salgın sonrası evine kapandığından toplu taşımayı gerekmedikçe kullanmadığı görülüyor. Virüs öncesi dönem ile virüs sonrası dönem arasında yüzde 71 oranında bir azalma söz konusu.

8 | 9

OFİSLERDE SINIRLI SAYIDA İNSAN VAR

Halen işine gitmek için dışarı çıkmak durumunda olanlar bir yana, birçok kişi de evinde çalışmalarını sürdürüyor. Bu da ofise ve iş yerlerine gidenlerin sayısını ciddi oranda azaltmış durumda.

9 | 9

TEK YÜKSELEN KATEGORİ EVLER!

Oransal olarak tek büyüyen kategori ise haneler... Vatandaşlar evlerinde daha çok vakit geçirmeye başladığından Şubat ayına göre hanede tüm gün geçirme süresi ciddi oranda artmış durumda.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.